Wielrentrainingen *

fullsizerender-2Waarom trainen?
Hou je van wielrennen, dan is de kans groot dat je beter wilt worden. Sterker, sneller, vaardiger, meer zelfverzekerd, met meer beheersing op hoger tempo de bocht door…

Er zijn tal van grote en kleine doelen die we ons stellen, passend bij ons eigen niveau. En trainen is leuk! Tijdens een korte periode maak je gegarandeerd stappen, ontwikkel je jezelf. Dáárom is het tof om te trainen!

* Trainen doen we met iedereen die gemotiveerd is; leden en niet-leden van de vereniging.

CTC traint wielrenners die:

  • ervaren zijn (in meer of mindere mate) en weten dat ze met een wekelijks geplande training sneller in vorm komen, dan met gewoon nog een extra rondje fietsen,
  • zich realiseren dat aandacht voor houding en techniek überhaupt veel op kan leveren,
  • de vaardigheden die ze al beheersen verder in willen trainen,
  • energie krijgen van trainen in groepsverband,
  • gemotiveerd zijn zichzelf te verbeteren.

Doelgericht trainen
Uit ervaring weten we dat de doelen van wielrenners veelal terug te voeren zijn op: “conditioneel sterker & technischer fietsen”, en ”efficiënter en sterker klimmen & sneller afdalen”. Voor beide doelen zullen in 6 trainingen de specifieke aspecten die nodig zijn om het doel te bereiken, getraind worden.

Daarnaast geven we doorlopend, vanaf mei tot en met ingang zomervakantie, een serie van 10 intervaltrainingen.

Je traint in een groep, op je eigen niveau. De één is beginner, de ander is vaardiger, de derde is sterker. De trainingen zijn zo opgebouwd en worden dusdanig begeleid, dat je ondanks onderlinge verschillen toch met elkaar, en met oog voor jouw persoonlijke ontwikkeling, samen kan trainen.

Jij houdt jouw persoonlijke doel voor ogen, wij motiveren je en zorgen ervoor dat je gerichte trainingen krijgt waarmee jij jezelf verbetert!

Serie #1: conditioneel sterker & technisch vaardiger fietsen

De beste training om het wielerseizoen mee te starten!

  • Data: donderdag 19 en 26 april, 10, 17, 22 en 29 mei 2018
  • Verzamelen vanaf 18.30u, vertrek om 18.30u

De trainingen richten zich op het efficiënter en technischer fietsen in een kleine groep van 4 tot 6 mensen, en het behalen van hogere snelheden, zowel individueel als in groep.
Aan het einde van de serie fiets jij sneller met minder energie, kan je beter reageren op de weg, je bochtenwerk en traptechniek zijn verbeterd, weet je beter te profiteren van de groep, is je conditie toegenomen, en schroom je niet meer om kopwerk te doen.

Serie #2: efficiënter en sterker klimmen & sneller afdalen

Met schwung omhoog!

  • Data: donderdag 7, 14, 21 en 28 juni, 5 en 12 juli 2018
  • Verzamelen vanaf 18.45u, vertrek om 19u

De trainingen richten zich op het klimmen (staand, zittend, cadans, weerstand), afdalen, bochten rijden, efficiënte trapbeweging, houding op de fiets en conditionele aspecten van klimmen.
In de reeks zullen we 1x de Posbank bezoeken, waar langer geklommen kan worden.
Aan het einde van de serie fiets jij sneller en met minder energie een helling op, zijn zowel je kracht als je conditie toegenomen, en schrik je niet meer terug voor bochten in de afdaling.

Voor trainingsseries #1 en #2 geldt:

  • Je schrijft je in voor de themaserie van 6 trainingen.
  • Kosten per serie zijn €36 voor leden, €45 voor niet-leden.
  • De serie gaat door bij minimaal 5 deelnemers.
  • Trainingen duren gemiddeld 2 uur.
Serie #3: Intervaltrainingen

Trainingen die jou fysiek naar het volgende niveau brengen!

  • Data: dinsdag 8, 15, 22 en 29 mei, 5, 12, 19 en 26 juni, 3 en 10 juli 2018
  • Verzamelen vanaf 18.45u, vertrek om 19u
  • Kosten per keer zijn €6 voor leden, €7.50 voor niet-leden
  • Trainingen zijn intensief en duren gemiddeld 1.5 uur

Een perfecte serie voor wanneer het seizoen al op gang is. Voor intervaltrainingen heb je namelijk een basisuithoudingsvermogen nodig. We trainen intensieve en extensieve intervaltrainingen. De variaties voor beide vormen zijn oneindig.
Met intervaltrainingen worden je hart en longen sterker, en neemt je conditie snel toe! Je lichaam leert om efficiënt om te gaan met zuurstof. Bovendien krijgt de verzuring steeds minder vat op je spieren. Hierdoor kun je betere piekprestaties leveren.

Aanmeldformulier