Wielrentrainingen

Hou je van wielrennen, dan is de kans groot dat je beter wilt worden. Sterker, sneller, vaardiger, meer zelfverzekerd, met meer beheersing op hoger tempo de bocht door…En trainen is leuk! In een korte tijd maak je gegarandeerd stappen. De trainingen zijn voor mensen die de basis van het wielrennen beheersen, of je nu lid of nog geen lid bent van CTC.

Tip: de trainingen zijn niet geschikt als je de basis van het wielrennen nog niet beheerst. Doe dan eerst een kennismakingstraining.

Doelgericht trainen

Voor beide doelen gaan we in blokken van 6 trainingen de specifieke aspecten die nodig zijn om dat doel te bereiken, trainen. We adviseren iedereen die echt groei en ontwikkeling wil ervaren te starten met serie #1 en vervolgens door te stromen naar serie #2, maar de trainingen zijn ook los van elkaar te volgen.

Jij houdt jouw persoonlijke doel voor ogen, wij motiveren je en zorgen ervoor dat je gerichte trainingen krijgt waarmee jij jezelf verbetert!

Je traint in een groep, gedifferentieerd op niveau. De een is autodidact, de ander is ervaren, de derde is sterker. De trainingen zijn zo opgebouwd en worden dusdanig begeleid, dat je ondanks onderlinge verschillen toch met elkaar samen kan trainen. We houden daarbij jouw persoonlijke ontwikkeling in het oog: er wordt gedifferentieerd in subgroepjes, waarin je op jouw niveau uitgedaagd wordt en groei ervaart.

Serie #1: sneller, fitter, vaardiger

Ontwikkeling van hogere wegsnelheid

  • Data: de data voor 2020 zijn nog niet bekend
  • Verzamelen vanaf 18.15u, vertrek om 18.30u

De trainingen richten zich op het efficiënter en technischer fietsen in een kleine groep van 4 tot 6 mensen, het behalen van hogere snelheden zowel individueel als in groep. Intervaltrainingen, meer controle, en de fysieke capaciteit ontwikkelen om een tandje meer te geven, horen daarbij.

Aan het einde van de serie fiets jij sneller met minder energieverlies, kan je beter reageren op de weg, je bochtenwerk en traptechniek zijn verbeterd, weet je beter te profiteren van de groep, is je basisconditie toegenomen, en schroom je niet meer om kopwerk te doen.

Serie #2: interval- en weerstandstrainingen

Ontwikkeling van kracht; de berg wordt vlakker

  • Data: de data voor 2020 zijn nog niet bekend
  • Verzamelen vanaf 18.45u, vertrek om 19u

De trainingen richten zich op het klimmen (staand, zittend, cadans, weerstand), afdalen, bochten rijden, efficiënte trapbeweging, houding op de fiets. Daarnaast wordt gewerkt aan je algehele conditie en algehele kracht ontwikkeling.

Aan het einde van de serie zijn zowel je kracht als je conditie toegenomen, en fiets jij sneller, met minder energieverlies een helling op, om daarna sterk dóór te rijden.

Kosten

Voor beiden trainingsseries geldt:

  • Je schrijft je per blok in voor de gehele serie van 6 trainingen
  • Kosten: €36 voor leden, €45 voor niet-leden
  • Trainingsduur: 2,5 uur.
  • De serie gaat door bij minimaal 5 deelnemers.
 Aanmeldformulier