Wielrentrainingen *

Hou je van wielrennen, dan is de kans groot dat je beter wilt worden. Sterker, sneller, vaardiger, meer zelfverzekerd, met meer beheersing op hoger tempo de bocht door…

Er zijn tal van grote en kleine doelen die we ons stellen, passend bij ons eigen niveau. En trainen is leuk! Tijdens een korte periode maak je gegarandeerd stappen, ontwikkel je jezelf. Dáárom is het tof om te trainen!

CTC Fietsen traint wielrenners die:

  • ervaren zijn en weten dat ze met een wekelijks geplande training sneller in vorm komen, dan met een extra rondje fietsen,
  • zich realiseren dat aandacht voor houding en techniek überhaupt veel op kan leveren,
  • de vaardigheden die ze al beheersen verder in willen trainen,
  • energie krijgen van trainen in groepsverband,
  • gemotiveerd zijn zichzelf te verbeteren.

* Trainen doen we met iedereen die gemotiveerd is; leden en niet-leden van de vereniging. De trainingen zijn niet geschikt voor mensen die de basis van het wielrennen nog niet beheersen. Zij kunnen aansluiten bij een Kennismakingstraining.

Doelgericht trainen
Uit ervaring weten we dat de doelen van wielrenners veelal terug te voeren zijn op twee doelen. De ene is “conditioneel sterker en technisch vaardiger wielrennen”. De ander ”sterker klimmen & sneller afdalen”.

Voor beide doelen gaan we in blokken van 6 trainingen de specifieke aspecten die nodig zijn om dat doel te bereiken, trainen. We adviseren iedereen die echt groei en ontwikkeling wil ervaren te starten met serie #1 en vervolgens door te stromen naar serie #2, maar de trainingen zijn ook los van elkaar te volgen.

Jij houdt jouw persoonlijke doel voor ogen, wij motiveren je en zorgen ervoor dat je gerichte trainingen krijgt waarmee jij jezelf verbetert!

Je traint in een groep, gedifferentieerd op niveau. De één is autodidact, de ander is ervaren, de derde is sterker. De trainingen zijn zo opgebouwd en worden dusdanig begeleid, dat je ondanks onderlinge verschillen toch met elkaar samen kan trainen. We houden daarbij jouw persoonlijke ontwikkeling in het oog: er wordt gedifferentieerd in subgroepjes, waarin je op jouw niveau uitgedaagd wordt en groei ervaart.

Serie #1: sneller, fitter, vaardiger

Ontwikkeling van hogere wegsnelheid

  • Data: donderdag 18 en 25 april, 9, 16, 23 en (dinsdag) 28 mei 2019
  • Verzamelen vanaf 18.15u, vertrek om 18.30u

De trainingen richten zich op het efficiënter en technischer fietsen in een kleine groep van 4 tot 6 mensen, het behalen van hogere snelheden zowel individueel als in groep. Intervaltrainingen, meer controle, en de fysieke capaciteit ontwikkelen om een tandje meer te geven, horen daarbij.

Aan het einde van de serie fiets jij sneller met minder energieverlies, kan je beter reageren op de weg, je bochtenwerk en traptechniek zijn verbeterd, weet je beter te profiteren van de groep, is je basisconditie toegenomen, en schroom je niet meer om kopwerk te doen.

Serie #2: interval- en weerstandstrainingen

Ontwikkeling van kracht; de berg wordt vlakker

  • Data: donderdag 13, 20, 27 juni, 4, 11 en 18 juli 2019
  • Verzamelen vanaf 18.45u, vertrek om 19u

De trainingen richten zich op het klimmen (staand, zittend, cadans, weerstand), afdalen, bochten rijden, efficiënte trapbeweging, houding op de fiets. Daarnaast wordt gewerkt aan je algehele conditie en algehele kracht ontwikkeling.

Aan het einde van de serie zijn zowel je kracht als je conditie toegenomen, en fiets jij sneller, met minder energieverlies een helling op, om daarna sterk dóór te rijden.

Kosten

Voor beiden trainingsseries geldt:

  • Je schrijft je per blok in voor de gehele serie van 6 trainingen.
  • Kosten per serie zijn €36 voor leden, €45 voor niet-leden.
  • De serie gaat door bij minimaal 5 deelnemers.
  • Trainingen duren gemiddeld 2,5 uur.
 Aanmeldformulier