Wielrentrainingen

CTC wielrentrainingen: trainen met een doel!

Uit ervaring weten we dat de doelen van fietsers veelal terug te voeren zijn op: “sneller & technischer fietsen”, en ”beter klimmen & dalen”. Op deze twee hoofdthema’s bieden we ook in 2017 een programma aan. Voor elk doel zullen in 6 trainingen de specifieke aspecten die nodig zijn om het doel te bereiken, getraind worden. Jij houdt jouw persoonlijke doel voor ogen, en wij zorgen ervoor dat je gerichte trainingen krijgt! Voor de zomervakantie begint is er daarna nog tijd voor een korte, krachtige en o-zo effectieve serie conditietrainingen. Opgeven voor een training, of een aanvullende vraag stellen, doe je via het formulier onderaan de pagina.

Waarom trainen?

Bijvoorbeeld omdat je weet dat je met een wekelijks geplande groepstraining sneller in vorm bent, dan met gewoon nog een extra rondje fietsen. Of omdat je je realiseert dat aandacht voor houding en techniek überhaupt je veel op kan leveren. Of om de technieken die je wel beheerst verder in wilt trainen. En voor het plezier wat de sport je oplevert, dat natuurlijk vooral!.

Voor trainingsseries #1 en #2 geldt:

  • Je schrijft je in voor de themaserie van 6 trainingen.
  • De kosten per serie zijn €36 voor leden, en €45 voor niet-leden. Besluit je na de trainingsserie lid te worden van de wielervereniging dan worden de meerkosten van de trainingsserie alsnog verrekend met de lidmaatschapskosten.
  • De trainingen gaan door bij minimaal 5 deelnemers.
  • Je traint in een groep, op je eigen niveau. De één is beginner, de ander is technisch vaardiger, de derde is sterker. De trainingen zijn zo opgebouwd dat je ondanks die verschillen toch met elkaar, en met oog voor jouw ontwikkeling, samen kan trainen.
  • Je fiets is op orde en je draagt een helm.
  • Verzamelplek is het clubhuis van Kampong cricket, Mytylweg 7.

 Serie #1: Sneller en technischer fietsen

  • Data: 30 maart, 6, 13, 20 april, woensdag 26 april, 4 mei 2017
  • Verzamelen vanaf 18.15u, vertrek om 18.30u (neem lichtjes op de fiets mee voor de terugweg!)

De beste training om het wielerseizoen mee te starten, voor alle wielrenners! De trainingen richten zich op het efficient en technischer fietsen in een kleine groep van 4 tot 6 mensen, en het behalen van hogere snelheden, zowel individueel als in groep. Denk daarbij aan kop-over-kop, doordraaien, rijden in wiel, het rijden van een ploegentijdrit, houding op de fiets, bochten rijden, effectief schakelen en de bijbehorende conditionele aspecten.

Aan het einde van de serie fiets jij sneller, met minder energie, kan je beter reageren op de weg, weet je beter te profiteren van de groep, is je conditie toegenomen, en schroom je niet meer om kopwerk te doen.

Tijdens de serie peilen we de animo om als/met een groepje vervolgens mee te doen aan een wedstrijdje, een ploegentijdrit in de omgeving van Utrecht waarin ‘slechts’ gestreden wordt om de eer.

Serie #2: Beter klimmen en dalen

  • Data: 11, 18 mei, woensdag 24 mei, 1, 8 en 15 juni 2017
  • Verzamelen vanaf 18.45u, vertrek om 19u

De trainingen richten zich op het klimmen (staand, zittend, cadans, weerstand), afdalen, bochten rijden, efficiënte trapbeweging, houding op de fiets en conditionele aspecten van klimmen. In de reeks zullen we 1x de Posbank dan wel de heuvelachtige omgeving rondom Nijmegen bezoeken, waar langer en meer geklommen kan worden.

Aan het einde van de serie fiets jij sneller en met minder energie, zijn zowel je kracht als je conditie toegenomen, en schrik je niet meer terug voor bochten in de afdaling.

Tijdens de serie peilen we de animo om als/met een groepje vervolgens (een deel van) de Amstel Gold Race, Ronde van Vlaanderen of andere cyclo-sportieve te fietsen.

Serie #3: Intervaltrainingen (korte serie)

  • Data: donderdagavond 22 en 29  juni, 6 juli 2017
  • Verzamelen vanaf 18.45u, vertrek om 19u
  • Kosten €18 voor leden en €22,50 voor niet-leden

Een perfecte serie voor wanneer het seizoen al op gang is. Voor intervaltrainingen heb je een basisuithoudingsvermogen nodig, en die heb tegen de zomer zeker opgebouwd. We trainen verschillende vormen van interval training: namelijk intensieve en extensieve intervaltraining. De variaties voor beide vormen zijn oneindig.

Met intervaltrainingen worden je hart en longen sterker, en neemt je conditie snel toe! Je lichaam leert om efficiënt om te gaan met zuurstof. Bovendien krijgt de verzuring steeds minder vat op je spieren. Hierdoor kun je betere piekprestaties leveren. Deze korte serie wil je niet missen!

Aanmeldformulier

fullsizerender-2

One comment

  1. Erwin winkel · · Reply

    Aanmeldingen trainingen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s